вівторок, 9 червня 2015 р.

Виступ Запорізької Ніни Миколаївни, вчителя початкових класів,  спеціаліста вищої категорії
На сьогодні суспільство потребує динамізму, здатності швидко, ефективно та продумано розв’язувати проблеми, що перед нами постають. Необхідно достатньо знань та інформації в галузі політики, торгівлі, промисловості, управління, що в поєднанні із суспільним тиском  ще більше переконує у необхідності бути мобільним.  Тому розвиток соціальної, професійної, культурної мобільності вчителя – стратегічний напрямок в освіті ХХІ ст..
Мобільність – невід’ємна  складова професійної освіти та розвитку на всі її етапах. Це чинник, що сприяє розвитку оптимально навчального середовища для учнів. А тому належно визначається та оцінюється.
У зв’язку з динамізмом сучасних суспільних перетворень необхідно постійно аналізувати змінні рішення в ситуації ринкової конкуренції, усувати стереотипи з виробничої і особовою сферами діяльності.
Основна мета реформування початкової мовної освіти полягає в запровадженні компетентнісного підходу до навчання мови, який передбачає формування в молодших школярів комунікативної компетентності. Сьогодні у теорії та практиці навчання мови в початкових класах особливо гостро стоять проблеми розвитку зв'язного мовлення, творчих здібностей школярів. Упровадження нових освітніх технологій особистісно орієнтованого навчання на уроках мови, на мою думку,— це передумова активної пізнавальної діяльності учнів: нестандартна, цікава, творча робота, що пробуджує у дітей інтерес до знань і сприяє емоційному, духовному та інтелектуальному розвитку школярів. Однією з інноваційних технологій, що допомагає учневі не тільки засвоїти певний обсяг знань, а й сприяє розвитку його особистісних якостей, є технологія формування та розвитку критичного мислення.Розвиток критичного мислення стає дуже актуальним підчас інтенсивних соціальних змін, коли неможливо діяти без постійного пристосування до нових політичних, економічних та інших обставин, без ефективного розв'язання проблем, значну частину яких неможливо передбачити. Саме тому очевидною є життєва необхідність критичного мислення.
Впроваджуючи новий Державний стандарт початкової освіти,сьогодні вже неможливо навчати традиційно: у центрі навчально-виховного процесу має перебувати учень. Від його творчої активності на уроці, вміння доказово міркувати, обґрунтовувати свої думки, вміння спілкуватися з учителем, учнями класу залежить успіх у свідомому опануванні шкільної програми.
Новий Державний стандарт початкової школи вимагає нового підходу до організації навчально-виховного процесу. Сьогодні вже неможливо навчати традиційно: у його  центрі  має перебувати учень. Від його творчої активності на уроці, вміння доказово міркувати, обґрунтовувати свої думки, вміння спілкуватися з учителем, учнями класу залежить успіх у свідомому опануванні шкільної програми.
Розвиток  критичного  мислення — це дуже важливий аспект не лише у навчанні, а й у повсякденному житті, де герої є реальними, а їхні вчинки — це твої дії та дії твоїх дітей. Навчити дітей мислити критично — означає правильно поставити запитання, спрямувати увагу в правильне русло, вчити робити висновки та знаходити рішення. Для того щоб кожна дитина могла розвинути свої творчі можливості, необхідним є розумне керівництво з боку вчителя.


Моя мета: створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини; надати можливість кожному вихованцеві відчути радість досягнення, усвідомлення своїх здібностей, віру у власні сили; допомогти дитині зрости в умовах успіху; дати відчути радість від здолання труднощів; допомогти зрозуміти, що задарма в житті нічого не дається, завжди необхідно докласти зусиль. І тоді успіх супроводжується відчуттям радості та задоволення від діяльності, виникає почуття компетентності.

Немає коментарів:

Дописати коментар